آشپزخانه صنعتی و فرایند مناقصات آن

مناقصه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

احتمالا همه ما با نام آشپزخانه صنعتی آشنا هستیم اما آشپزخانه صنعتی دقیقا چیست؟  آشپزخانه صنعتی به مکانی گفته می‌شود که روزانه در آنها حجم زیادی غذا طبخ شده و ساختار خانگی ندارد. از این دست آشپزخانه‌ها معمولا در هتل‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های بزرگ و غیره وجود دارند. این یک نکته مهم در ارتباط با این آشپزخانه است و نکته دیگر تجهیزات مورد استفاده در این فضاها است. تجهیزات جای گرفته در این آشپزخانه‌ها باید از جنس تجهیزات حرفه‌ای آشپزخانه باشند.

راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی نیازمند گرفتن مجوزهای مختلفی است که برای اخذ آنها باید به وزارت بهداشت و صنایع غذایی مراجعه کرد. در این دسته از آشپزخانه‌ها بر خلاف یک آشپزخا‌نه معمولی از تجهیزات مدرن و حرفه‌ای استفاده می‌شود زیرا خروجی غذای بیش از ۵۰ پرس باید در آنها فراهم باشد. به غذاهایی که در این آشپزخانه‌ها پخته می‌شود؛ غذای صنعتی می‌گویند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با بخش‌های یک آشپزخانه بیشتر آشنا شویم و فرایند مناقصات آنها را بررسی کنیم.

بخش‌های آشپزخانه صنعتی

بخش‌های یک آشپزخانه صنعتی عبارت است از:

  • شست و شو: در این بخش تجهیزاتی مانند سینک شستشو و ماشین ظرفشویی و شلف هایی جهت نگه داشتن ظروف قرار می‌گیرند. معمولا این بخش در ورودی آشپزخانه است تا گارسون‌ها به راحتی ظروف را در آن قرار دهند. شلف‌ها نیز برای نگهداری ظروف تمیز باید در دسترس سرآشپزها باشند.
  • ذخیره سازی و انبار: این بخش به سه منطقه  ذخیره سازی مواد غیر غذایی و مواد غذایی خشک و مواد غذایی سرد تقسیم می‌شود. در این زمینه و برای جلوگیری از آلودگی، مواد بهداشتی و شیمیایی نباید  در بالای مواد غذایی و وسایل و ظروف آشپزخانه مانند فنجان و کارد و چنگال نگهداری شوند.
  • آماده سازی غذا: این بخش دارای بخشی برای شستن و برش و مخلوط کردن مواد است.
  • پخت و پز غذا: این قسمت شامل تجهیزاتی مانند اجاق‌های گاز، فر، هود، سرخ کن، گریل و بقیه تجهیزات پخت می‌شود.
  •  سرویس و خدمات: این منطقه بخش نهایی آشپزخانه صنعتی است و در آن غذاهای آماده برداشته شده و برای مشتری‌ها سرو می‌شود.
مناقصه آشپزخانه صنعتی

مناقصات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در ارتباط با آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آن، شرکت‌ها برای بهره مندی از این تجهیزات اقدام به برگزاری مناقصاتی می‌کنند تا بتوانند یک آشپزخانه صنعتی را در مراکز خود راه اندازی کنند. از طرف دیگر مناقصاتی هم برای تهیه تجهیزات یک آشپزخانه صورت می‌گیرد و به این صورت شرکت‌ها می‌توانند تجهیزاتی مانند ظروف، گاز، دستگاه‌های کباب پز، آبسردکن، فر و غیره را تهیه کنند. برای هر دو حالت از این مناقصات نیاز است تا فرایند مناقصه به صورت کامل برگزار شود.

شرکتی که اقدام به برگزاری مناقصه می‌کند با ارائه شرایط اولیه خود و مهلت زمانی ارسال مدارک این موضوع را به اطلاع عمومی می‌رساند. سپس مناقصه گران با داشتن شرایط مورد نظر این مناقصه اقدام به ارسال مدارک کرده و در صورتی که مبلغ پیشنهادی آنها کمتر از دیگران باشد؛ برنده مناقصه خواهند شد و می‌توانند با عقد یک قرارداد دو طرفه کار اجرا و تجهیز یک آشپزخانه صنعتی را از سر بگیرند.
پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های لوازم خانگی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی