ساختمان هوشمند و مزایای آن

سیستم کنترل هوشمند

این روزها افراد به دنبال رفاه بیشتر در زندگی هستند و همین موضوع موجب شده است تا به مدرن سازی خانه‌ها روی بیاورند. یکی از راهکارهای مدرن سازی خانه‌ها بهره گیری از ویژگی‌های ساختمان هوشمند است. اما ساختمان هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟ در ادامه همراه مجله هزاره شوید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

ساختمان هوشمند چیست؟

به ساختمان‌هایی که با تجهیز آنها با استفاده از کلیدهای هوشمند؛ که به افراد کمک می‌کند تا از راه دور بتوانند به تنظیم اجزای ساختمان مانند موتورخانه ساختمان، چراغ‌ راه پله‌ها، درب‌های ورودی و خروجی  و غیره بپردازند؛ ساختمان هوشمند می‌گویند. درواقع شما در یک ساختمان هوشمند می‌توانید تمام اجزایی را که در منزل خود مد نظر دارید با کمک تجهیزاتی هوشمند کنید.

به عبارت دیگر هوشمندسازی ساختمان با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی خانه هوشمند یا همان BMS) Building Management System) و با ارائه راه حل‌های متفاوت و استقرار بر روی شبکه کامپیوتر، تسهیلات مورد نیاز برای یک ساختمان مدرن را ایجاد می‌کند. استفاده از  این سیستم این روزها تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسانها شده است.

مزایای ساختمان هوشمند

مزایای هوشمندسازی ساختمان به حدی است که این روزها افراد زیادی را به استفاده از آنها تشویق کرده است. صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین این مزایای است و از دیگر مزایای آن به بالا بردن امنیت ساحتمان و بهبود رفاه و آسایش ساکنان و کنترل از راه دور اجزای ساختمان می‌توان اشاره کرد. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم:

– کنترل از راه دور

شما می‌توانید حتی در زمان‌هایی که در منزل نیستید با استفاده از کنترل از راه دور است تمام وسایل و محیط خانه را کنترل کنید. برای مثال تصور کنید که در منزل نیستید و از طریق این تجهیزات می‌توانید امنیت خانه خود را از طریق دوربین‌ها کنترل کنید. درواقع نصب دوربین باعث می‌شود که شما امنیت ساختمان را بالا ببرید. بر این اساس شما می‌توانید حساسیت دوربین ساختمان را به تحرک بالا ببرید و در زمانی که منزل نیستید با اولین محرک که روبروی دوربین قرار گرفت؛ آن را خطر اعلام کرده و با فرستادن پیام یا آلارم بر روی موبایل خود  از آن مطلع شوید.

هوشمند سازی ساختمان

– صرفه جویی در انرژی

هوشمندسازی ساختمان به مصرف انرژی هم کمک می‌کند. شما با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی می‌توانید از راه دور برق و گاز ساختمان را کنترل کرده و به صورت خودکار آن را تنظیم کنید. برای مثال اگر از خانه خارج شده و فراموش‌ کرده‌اید که چراغ‌ها را خاموش کنید؛ می‌توانید از راه دور آنها را خاموش کنید تا در مصرف برق صرفه جویی شود. شما با این تجهیزات حتی گاز مصرفی را هم می‌توانید کنترل کنید.

معاملات حوزه هوشمندسازی

معمولا استفاده از هوشمند سازی ساختمان ارزش یک ملک را بیشتر کرده و با کمک آن یک ساختمان عمر مفید طولانی‌تری خواهد داشت. درخواست خدمات هوشمند سازی ساختمان در مناقصات هم ارائه می‌شود و سازمان ها و ارگان ها می‌توانید با برگزاری مناقصه و بررسی فعالان این حوزه، بهترین پیمانکار را جهت هوشمندسازی اماکن انتخاب کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ابزار دقیق» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی