معرفی شرکت نفت و گاز مارون و معاملات این مجموعه

مناقصه شرکت نفت و گاز مارون

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یک شرکت نفت و گاز ایرانی است که در ارتباط با بهره‌ برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید میعانات گازی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از شرکت‌ های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کار خود را شروع کرد. نفت و گاز مارون عملیات تولید از میادین نفتی مارون، کوپال و میدان نفتی شادگان را بر عهده دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر اهواز قرار دارد. نفت و گاز مارون به صورت متوسط روزانه ۶۱۴ هزار بشکه نفت خام تولید می کند که به مقدار ۴۵۰ هزار بشکه در روز به پالایشگاه اصفهان تحویل داده و ۱۶۴ هزار بشکه نیز با هدف صادرات به مخازن ذخیره سازی شرکت پایانه های نفتی ایران فرستاده می شود. علاوه بر این در مارون به صورت روزانه به صورت میانگین ۵۸۵ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی نیز تولید می شود. در حال حاضر این مجموعه دارای ۸ مجتمع بهره‌ برداری، ۵ کارخانه نمک‌زدایی، ۸ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۲ کارخانه گاز و گاز مایع است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

تولیدات نفت و گاز مارون

این شرکت مانند دیگر شرکت های نفتی در سه بخش به تولید نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می کند. در پروسه این تولیدات پس از انجام تحقیقات کارشناسی از سوی مدیریت برنامه ریزی و تایید هیات مدیره برنامه هایی برای تولید در جهت اجرا در دستورالعمل کار قرار می گیرد. این شرکت ۴۰۵ حلقه چاه و ۲۶۴ حلقه چاه تولیدی در اختیار دارد و به صورت میانگین ۶۱۴ هزار بشکه نفت خام تولید می کند. تولید گاز طبیعی این شرکت نیز به صورت متوسط ۵۸۰ میلیون فوت مکعب در روز است. ظرفیت تولید گاز مایع شرکت نفت و گاز مارون نیز به ‌طور میانگین معادل ۲۵ هزار بشکه در روز است که به صورت روزانه و از طریق خطوط لوله به مجتمع پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌ شود.

تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون

تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از ۲۹ مجموعه صنعتی تولید و پالایش فرآورده‌ های نفتی، کارخانجات جانبی و شبکه گسترده ‌ای از خطوط لوله انتقال نفت و گاز تشکیل می شود که به شرح زیر است:

  • ۴۰۵ حلقه چاه نفت و گاز تولیدی، تزریقی، اکتشافی
  • ۸ مجتمع بهره‌ برداری
  • ۵ کارخانه نمک ‌زدایی
  • ۲ پالایشگاه گاز مایع
  • ۸ ایستگاه تقویت فشار
  • ۲ ایستگاه تزریق گاز
  • ۱ واحد لخته‌گیر
  • ۲ مجتمع تفکیک نفت خام
  • ۱ تلمبه‌ خانه آبرسانی
  • ۳٫۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز

معاملات نفت و گاز مارون

این سازمان با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کند. بنابراین این مناقصات، با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات شرکت نفت و گاز مارون می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه دهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشاوره نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

بزرگترین صنعت خودروسازی جهان

معرفی بزرگترین صنعت خودروسازی جهان

در چند سال اخیر، غول های بزرگ صنعت خودروسازی با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. هر کدام از این برندها سعی می کنند در یک یا چند معیار از رقبای خود پیشی بگیرند و عنوان