لزوم استفاده از سامانه ستاد برای بهسازی معابر آبادان

مناقصه سامانه ستاد

شهردار آبادان با اشاره به نیاز این شهر برای اصلاح معابر، اعلام کرد: تمام قراردادها و مناقصات شهرداری آبادان باید با هدف شفاف سازی بیشتر و خدمات رسانی بهتر در سامانه ستاد ثبت شود. پیمانکاران می‌توانند با مراجعه به این سامانه در مناقصات شهرداری آبادان شرکت کنند.

سامانه ستاد چیست؟

اما سامانه ستاد چیست؟ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا ستاد با هدف عملیاتی کردن تجارت الکترونیکی معاملات دستگاه‌های اجرایی دولتی، با رعایت کلیه مراحل مناقصات و مزایدات در سال ۱۳۸۸ به تصویب هیات وزیران و تایید شورای نگهبان رسیده است. در این سامانه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند معاملات خود را به صورت آنلاین و در یک بستر شفاف و امن انجام دهند. برای استفاده از این سامانه نیاز به ثبت نام و ورود کاربران وجود دارد.

در این سامانه امکان تعامل مستقیم و بدون واسطه دستگاه‌های اجرایی با تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان در تمام کشور وجود دارد.  به این صورت دستگاه‌ها می‌توانند از میان کالاهای قیمت گذاری شده توسط تامین کننده، کالاهایی با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت انتخاب کرده و خریداری کنند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره در ارتباط با اصلاح مسیرهای عبوری در آبادان همراه ما شوید.

برگزاری مناقصات در جهت اصلاح معابر آبادان

آبادان علی رغم دارا بودن حداقل ۹۰۰ کیلومتر شبکه معابر شهری، تنها دارای ۱۰ درصد معابر استاندارد است و حدود ۹۰ درصد از آنها باید اصلاح و بهسازی شوند. اعتبار  پیش بینی شده برای این بازسازی، حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که تامین آن در آبادان غیر ممکن بوده و باید در بودجه سالانه دولت نیز در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، تجهیزات سازمان عمران شهرداری آبادان نیز دچار فرسودگی شده است و نیاز به نوسازی دارد. با این حال شهرداری آبادان در تلاش است تا پایان سال برخی از خیابان‌های مهم در این شهر را بهسازی و آسفالت کند.

مناقصات ستاد ایران در سایت هزاره

شهردار آبادان اظهار داشت: برای آسفالت کردن هر کیلومتر نیاز به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که با همکاری دولت و شرکت‌های پیمانکار این اعتبار تامین و اختصاص داده خواهد شد. حمیدپور با اشاره به ثبت قراردادهای شهرداری آبادان در سامانه ستاد گفت:  تمام قراردادها و مناقصات شهرداری آبادان با هدف شفاف سازی و خدمت رسانی بهتر به مردم باید در سامانه ستاد ثبت شوند و هر پیمانکار با  مراجعه به این سامانه می‌تواند در مناقصات این شهرداری حاضر شود.

تمام مناقصات و مزایدات کلان شهرداری، با جزئیات کامل آنها و بدون محدودیت در سامانه ستاد قابل مشاهده است. با توجه به اینکه شهرداری یک ارگان مردمی است، بنابراین همه شهروندان حق دارند از اتفاقاتی که در مدیریت شهری رخ می‌دهد؛ باخبر شوند. بر همین اساس هم سامانه ستاد می‌تواند این امکان را فراهم کرده و دسترسی شهروندان به قراردادها و پروژه‌های شهرداری را آسان کند.

شهردار آبادان همچنین این  سامانه را یکی از کارآمدترین روش‌های مبارزه با فساد، شفاف سازی عملکرد، ابهام زدایی و احیا و ارتقای میزان اعتماد مردم نسبت به سازمان‌ها  و به خصوص شهرداری دانسته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات سامانه تدارکات الکترونیک هستید «مزایده‌های ستاد ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی